Woensdag 7 november 2018
Vandaag ging ik voor de eerste keer naar een bijeenkomst van WW, of beter gezegd naar een Wellness Workshop. Ik koos voor de cursus in Edegem. Edegem is een gemeente naast Mortsel, dus lekker dichtbij, en woensdag is een avond waarop ik me kan vrijmaken (alhoewel de kinderen wel wat gingen tegenpruttelen als ik moest vertrekken).

Ik meldde me een halfuur van tevoren aan en werd vriendelijk ontvangen door de coach, Martine. Ik was niet te enige (her)starter. We waren met vier nieuwe mensen. En daarnaast waren en nog negen andere mensen op de cursus aanwezig en 3 helpers van de coach. Na wat uitleg over de mogelijke formules (waar ik dus het geluk had niets te moeten kiezen vermits ik een jaar gratis mag deelnemen) meldde ik me aan bij de administratieve dame met de kassa en registratielijsten. Misschien nog even meegeven dat je ook gewoon wekelijks voor de cursus kan betalen. Dit kost je dan wel 12,95 euro maar verplicht je tot niets.
Daarna ging ik naar de weegschaal. Een vriendelijke dame nam mijn startgewicht op. Daar uiteraard wat meer dan op de weegschaal thuis, ’s avonds en kleren aan. 83 kg gaf de weegschaal aan. Tot slot zat er nog een dame die verantwoordelijk is voor de “bar” of de winkel. De coach vertelde dat er producten te koop zijn die je niet kan vinden in de supermarkt (en nu met afslag vermits WW binnenkort zal staan voor Wellness Works). Er lagen allerlei soorten chips, repen, sausjes… Voorlopig kocht ik niks. Maar ik sluit niet uit dat ik dit in de toekomst wel zal doen.

Na dit alles zette ik me aan tafel bij twee vriendelijke dames, waarvan 1 dame +70 was. We hadden een gezellige conversatie en ondertussen konden we snoepen van een muffin die de coach gemaakt had, met jawel hoor, zero points. En ja het was lekker.

De cursus gaat iedere week over een ander thema. Deze week ging het over rust en tijd voor jezelf en stress. De coach had haar lesje goed voorbereid en kreeg de cursisten mee. Het allerleukste was een opdracht die we moesten doen: op het einde van de cursus moesten we allemaal achter elkaar gaan zitten, en elkaar masseren… Dit was best ontspannend. Ik denk dat ik dit ook vaker met mijn ventje zal doen… even weg van de wereld...
Na het halfuurtje moest ik wel even denken aan de coach die ik vroeger had in Kontich, Hugo. Hij pakte de cursus meer aan vanuit de personen die er aanwezig waren. Dit lag me misschien nog iets beter maar we geven de Edegemse sessie alle kansen want ik wil en zal 72 kg wegen! En ook wel leuk: de cursus heeft een eigen facebookgroep.

Na de cursus kregen we nog met de starters een algemene uitleg, wat wel goed was. Want er is toch wat veranderd op die elf jaar tijd. Martine vertelde ook dat je jezelf toch vier weken moet geven om goed met de punten te leren werken en dat kan ik wel goed geloven.

Gisteren en vandaag ging het punten tellen vlot. De app vond al mijn ingegeven zoekopdrachten op vlak van voeding, behalve mijn smoothie en jammer genoeg blijken dat heel veel punten te zijn, zelfs met alleen maar vers fruit. Gisteren eindigde ik op een dagtotaal van 20 punten (ik mag er 23 eten) en vandaag waren het er 27.

Wel een pluim voor mezelf: ik ben gisteren 30 minuten gaan lopen in de frisse buitenlucht.

Dit was het voor vandaag! Vanaf nu zal ik telkens een wekelijkse update geven (of tussendoor als het slecht gaat, of juist heel goed).

Reacties

Populaire posts van deze blog